Wist to gra polegająca na zbieraniu lew. Ty (brązowa małpka) i Twój partner bot (żółty ptak) jesteście jedną drużyną. Druga drużyna składa się z pozostałych dwóch botów (niebieskiej wydry i czerwonego lisa).
Wist składa się z kilku rund a każda runda z 13 tur (zwanych lewami). Celem gry jest wygranie przez drużynę jak największej liczby lew. Najwyższą kartą jest As, a najniższą 2.
Na początku każdej rundy losowany jest kolor atutowy (atu). Wybrany kolor pojawi się na planszy jako ostatnia rozdawana karta. Atu zawsze bije kartę innego koloru. Np., jeśli kier to kolor atutowy, to 2 kier bije Asa pik.
W co piątej rundzie nie ma koloru atutowego.
Gracz prowadzący pierwszą lewę w pierwszej rundzie wybierany jest losowo. W kolejnych rundach pierwszym graczem jest kolejna osoba po lewej stronie (idąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara). Po pierwszej lewie pierwszej rundy, osoba, która zabrała lewę rozpoczyna kolejną turę. W każdej lewie, gracz prowadzący zagrywa kartę, która będzie wiodącą kartą lewy. Następnie po kolei gracze muszą zagrać do koloru, lub jeśli go nie posiadają, dowolną inną kartę, w tym karty atutowe.
Na koniec lewy, gracz który zagrał najwyższą kartę atutową (jeśli była taka zagrana) zabiera lewę. Jeśli nie zagrano żadnej kartu atu, wygrywa gracz, który zagrał najwyższą kartę wiodącego w danej lewie koloru. Wygrany rozpoczyna następną lewę.
Na koniec każdej rundy (13 lew), para, która wygrała otrzymuje 1 punkt za każdą lewę powyżej sześciu.
Wygrywa para, która zebrała ponad 6 lew. Przeciwna para nie otrzymuje, ani nie traci żadnych punktów.
Na przykład, jeśli drużyna A zdobyła dziewięć lew, a drużyna B cztery - drużyna A otrzyma 3 punkty (9 - 6 = 3), a drużyna B 0 punktów.
Pierwsza para, która zdobędzie 7 punktów wygrywa całą rozgrywkę.