Wprowadzenie do Zaawansowanego Pasjansa Pająka
Pasjans Pająk to popularna gra karciana rozgrywana na całym świecie. Dostępne są trzy poziomy trudności: Początkujący, Średniozaawansowany i Zaawansowany.
Ta wersja przeznaczona jest dla zaawansowanych graczy szukających prawdziwego wyzwania.
Ta czterokolorowa wersja rozgrywana jest dwiema standardowymi taliami zawierającymi po 52 karty. Dla większości graczy zastosowanie wszystkich kolorów kart sprawia, że wygranie gry to prawdziwe wyzwanie. Ci, dla których ta wersja okaże się zbyt trudna, mogą spróbować łatwiejszej wersji, z dwoma kolorami kart, lub wersji podstawowej z jednym kolorem dla osób Początkujących.
Wygląd rozgrywki, cel, strategia i zasady są opisane we wprowadzeniu do Pasjans Pająk 2 kolory.
Strategia dla Zaawansowanego Pasjansa Pająka (4 kolory)
Sprawdź Pasjans Pająk 1 kolor oraz Pasjans Pająk 2 kolory, aby dowiedzieć się o podstawowej strategii i wskazówkach.
- Kolejność ruchów w grze ma znaczenie. Najczęściej możliwe jest osiągnięcie więcej niż jednego celu jednocześnie. Np. jeśli ruchy rozgrywane są w odpowiedniej kolejności, można zagwarantować sobie odkrycie kart w więcej niż jednej kolumnie, podczas gdy przy innym rozegraniu kart, takiej możliwości by nie było.
- W grze istnieje wiele okazji, w których gracz ma możliwość wyboru, w której kolumnie odwrócić zakrytą kartę. Często graczom wydaje się wtedy, że najlepszym rozwiązaniem jest wybranie kolumny, w której jest mniej kart, aby jak najszybciej ją opróżnić. Taka strategia bywa jednak błędna, trzeba patrzeć na obraz całej gry, zamiast skupiać się tylko na liczbie i umiejscowieniu zakrytych kart.
- Czasami najlepiej jest nie przenosić karty leżącej na Asie, nawet jeśli jest taka możliwość. Kiedy As blokuje dostęp do innych kart w kolumnie, zakrytych lub odkrytych, dobrze jest go przenieść. Warto też pamiętać, że żaden pełen stos nie może być zakończony bez Asa, nie warto więc zakopywać go zbyt głęboko.
- Pomimo, że wielu graczy obawia się Króla, ponieważ można go przenieść tylko do pustej kolumny, ma on także kilka zalet. Aż do 12 innych kart może być położonych na Króla, więcej niż na jakąkolwiek inną kartę. Podobnie, z kilkom a wyjątkami, Król jest jedyną kartą, która może być usunięta z Planszy bez przenoszenia jej gdziekolwiek. Nie lekceważ więc Króla.
- Większość osób wydaje się wierzyć, że Króla nie należy umieszczać w jedynej wolnej kolumnie. Zazwyczaj jest to dobra rada, jednak nie zawsze. Są momenty, w których Król blokuje dostęp do tylu kart, że przeniesienie go to jedyna nadzieja na wygraną.
- Karta o każdej wartości, która nie jest przykryta niższą od siebie kartą może być postrzegana jako zaleta lub zasób do wykorzystania. Wyjątkiem jest As, który nie ma niższej od siebie karty. Kiedy jakaś karta zostanie przeniesiona na wspomniany wyżej zasób, zostaje on wykorzystany lub zużyty. Chodzi więc o to, aby wykorzystywać zasoby w sposób, który zwiększa szanse na zwycięstwo. Nie zużywaj wartościowego zasobu, dopóki nie musisz, ale też nie bój się skorzystać z niego, gdy czujesz, że jest to w najlepszym twoim interesie w danym momencie gry.
- Kiedy staniesz przed wyborem czy zająć pustą kolumnę, aby odwrócić zakrytą kartę lub przedłużyć jeden lub więcej stosów kart (w kolejności), przeanalizuj bieżący stan gry przed podjęciem decyzji. Najczęściej lepszym wyborem jest dodanie karty do uporządkowanego stosu. Ma to również tę przewagę, że im dalej w rozgrywce, tym łatwiej odwracać zakryte karty.
- Ci nieliczni gracze, którzy poszukują jeszcze większego wyzwania, mogą postanowić nigdy nie korzystać z przycisku Cofnij.