Kierki to gra polegająca na zbieraniu lew.
Nasza wersja rozgrywana jest przez czterech graczy - Ty (brązowa małpka) przeciwko trzem botom komputerowym (niebieska wydra, żółty ptak, czerwony lis)
Celem gry jest unikanie punktów karnych.
Każdy Kier to jeden punkt karny.
Dama Pik to 13 punktów karnych.
Najniższą kartą jest Dwójka, najwyższą - As.
1. Oddawanie kart
Na początku rozgrywki, każdy z graczy wybiera trzy karty, które odda innemu graczowi:
W pierwszej turze graczowi po lewej stronie.
W drugiej turze graczowi naprzeciwko.
W trzeciej turze graczowi po prawej stronie.
W czwartej turze nie oddaje się żadnych kart.
2. Rozgrywanie tury
Każda tura rozpoczyna się zagraniem jednej z kart przez jednego z graczy, jest to wiodąca karta danej tury.
Inni gracze muszą zagrać kartę tego samego koloru.
Jeśli gracz nie posiada karty danego koloru, może zagrać dowolną inną kartę.
Gdy wszyscy gracze zagrali swoje karty, gracz z najwyższą zagrana kartą wiodącego koloru zabiera wszystkie cztery karty.
Jeśli jedna lub więcej z tych czterech zabranych kart ma punkty karne (Kiery lub Dama Pik), zostają one dodane do wyniku danego gracza.
Ten gracz zagrywa pierwszy w kolejnej rundzie tury.
Gdy gracz nie ma karty w wiodącym kolorze, może zagrać dowolną niechcianą kartę, np. Damę Pik lub wysokie Kiery, wiedząc, że nie może w danej turze zgarnąć zagranych kart i otrzymać punktów karnych.
Na początku tury gracz, który posiada Dwójkę Trefl zaczyna pierwszy i musi ją zagrać.
Nie można zagrać Damy Pik lub Kiera w pierwszej rundzie tury.
3. Złamanie Kiera
Gracz może zagrać Kiera jako pierwszą kartę dopiero, gdy Kiery zostaną "złamane".
Kiery zostają złamane, gdy jakikolwiek gracz, który nie ma wiodącego koloru zagra zamiast niego Kiera.
Ikona Złamanego Kiera pojawi się wtedy w dolnym lewym rogu ekranu (obok Twojego wyniku).
4. Wynik Gry
Gra kończy się, gdy któryś z graczy osiągnie wynik 100 punktów (możesz zmienić tę wartość w menu Opcje).
Na koniec gry, gracz z najniższą liczbą punktów karnych wygrywa.
Zasada Specjalna: jeśli jeden z graczy otrzyma 26 punktów karnych, nie dostanie żadnych punktów, za to wszyscy przeciwnicy dostaną po 26 punktów karnych.
Karty zawsze rozdawane są losowo, niezależnie od poziomu trudności. Poziomy różnią się, jeśli chodzi o algorytm używany przez przeciwników.
Na poziomie Łatwym - komputer będzie używał tylko podstawowych zasad i strategii, np. zagra niskie i wysokie karty, kiedy to odpowiednie, ale nie będzie liczył kart ani planował żadnych kompleksowych strategii.
Na poziomie Średnim nieco więcej złożonych strategii zostanie zastosowanych przez komputerowych przeciwników, takich jak pozbywanie się kart konkretnego koloru, gdy gracz ma wiele kart tego koloru.
Komputerowi przeciwnicy będą nieco bardziej agresywni, próbując zmusić pozostałych graczy do zagrania Pików i próbując wydobyć Damę Pik wcześnie w grze.
Komputer zapamięta także, jakie karty zostały przekazane innemu graczowi i będzie grał adekwatnie do tych informacji.
Np., jeśli komputerowy gracz oddał Damę Pik innemu graczowi, a wiodącym kolorem jest Pik, może zagrać Króla lub Asa po ruchu tego zawodnika, wiedząc, że jest to bezpieczny ruch.
Na poziomie Trudnym - algorytm będzie także liczył i pamiętał zagrane karty i spróbuje zgadnąć kto posiada Damę Pik (lub dowolną inną kartę) i zagra odpowiednio do tego, będzie także bardziej ostrożny próbując pozbyć się jakiegoś koloru lub stosując inne strategie.