Pasjansgry.pl
Cofnij
Wskazówka
Nowa
Menu
Opcje
Zapisz
Załaduj
Eight Off
00:00
0

Eight Off

Typ gry: Freecell
|
Statystyki zwycięstw:42%

Wprowadzenie do Eight Off

Eight Off - rodzinna wersja pasjansa FreeCell.
Eight Off rozgrywany jest jedną standardową talią zawierającą 52 karty. Zarówno wartości kart, jak i ich kolory mają znaczenie. Układać je należy od najniższych do najwyższych, od Asów, przez Dwójki i Trójki do Dziesiątek, później Walety, Damy i Króle.

Cel gry

Celem gry Eight Off jest zbudowanie 4 stosów kart na Polach bazowych, według kolorów i w rosnącej kolejności od Asa do Króla.

Jak grać w Eight Off

Na początku gry, wszystkie 52 karty z talii rozdawane są odkryte. Do każdej z 8 kolumn na Planszy rozdawane jest po 6 kart, pozostałe cztery karty rozdawane są po jednej do 4 komórek.


Karta może być przenoszona między Planszą a komórkami. Dowolna karta może zostać przeniesiona do pustej komórki.


Ważną zasadą pasjansa Eight Off jest to, że do pustej kolumny można przenieść tylko Króla, dowolnego koloru. Król może pochodzić z komórki lub być wierzchnią kartą w stosie w innej kolumnie. Żadna karta poza Królem nie może zostać przeniesiona do pustej kolumny. (Uwaga: W łatwej wersji Eight Off, do pustej kolumny można przenieść dowolną kartę).


Przenosząc Króla z komórki na Planszę, można go umieścić jedynie w pustej kolumnie. Karty, które nie są Królem można przenosić z komórek na wierzchnie karty w stosie, jeśli dana karta jest o oczko wyższa i tego samego koloru. Np. Czwórka Pik może zostać przeniesiona z komórki tylko na Piątkę Pik, która znajduje się na dole stosu.


Kartę można przenieść także z komórki lub wierzchu stosu na Pole bazowe. Asa można przenieść w dowolnym momencie, bo to on rozpoczyna stos uporządkowanych kart na Polu bazowym, następnie można na nie przenosić kolejne karty danego koloru. Można także przenosić karty z powrotem z Pola bazowego do komórki lub na Planszę.


Uporządkowany stos kart jednego koloru można przenosić na inne stosy na Planszy. Np. zaczynając od dołu stosu, Dwójka Karo, Trójka Karo i Czwórka Karo tworzą uporządkowany stos. Pojedyncza karta jest technicznie rzecz biorąc stosem kart zawierającym tylko jedną kartę.


Zakładając, że dostępna jest odpowiednia liczba pustych komórek, uporządkowane stosy można przenosić między sobą na Planszy (lecz nie do pustej kolumny, chyba że najwyższą kartą w stosie jest Król). Liczy się to jako jeden ruch.

Strategia w Eight Off

Oto kilka wskazówek, jak wygrać grę Eight Off:

  • Jako, że Asy muszą być pierwszą kartą przeniesioną na Pole bazowe, ich odkrycie powinno być priorytetem w grze. Na Asy przenosimy Dwójki, Trójki itd. Możliwe jest jednak wygranie gry nawet wtedy, gdy Asy zostaną odsłonione późno w grze. Więc Asy to nie wszystko, co potrzebne jest do wygranej.
  • Ponieważ użycie komórek ogranicza mobilność kart (możliwość przenoszenia ich po Planszy), należy ostrożnie decydować się na przenoszenie do nich kart.
  • Tak długo, jak długo dostępny jest Król, pusta kolumna jest potencjalnie bardziej wartościowa niż pusta komórka, bo może przechować więcej kart. Jednak ponieważ na raz można przenosić tylko jedną kartę, bez odpowiedniej liczby pustych komórek można nie być w stanie przenieść po Planszy uporządkowanego stosu kart. A więc zarówno puste kolumny, jak i komórki mają znaczenie w grze.
  • Buduj uporządkowane stosy kart na Planszy, gdy to tylko możliwe. Poukładane stosy często można przenosić na raz lub pojedynczo kartami. Pamiętaj także, że tak długo, jak długo najniższa karta w poukładanym stosie może być przeniesiona na Pole bazowe, wszystkie karty w stosie mogą być tam przeniesione, pojedynczo.
  • Czasami błędem może być przeniesienie karty na inny stos na Planszy, bo może to ograniczyć mobilność kart. Np. kilka ruchów po przeniesieniu 2 na stos 3-4 może się okazać, że najpierw stos 3-4 powinien był zostać przeniesiony na 5 tego samego koloru w innej kolumnie, a nie można tego zrobić, gdy stos składa się z trzech kart (2-3-4), bo nie ma wystarczającej liczby pustych komórek.
  • Przenoszenie kart na Pole bazowe może jedynie zwiększyć mobilność. Więc (w przeciwieństwie do Freecell), przeniesienie tam karty nigdy nie jest błędem.

Wygląd gry

Ekran gry składa się z 3 części.


Wzdłuż jego lewej strony umieszczone są Pola bazowe. Składają się z 4 komórek. Tam budowane są poukładane stosy, od Asa do Króla.


Wzdłuż górnej części ekranu znajduje się 8 komórek. Każda z nich może tymczasowo przechować jedną kartę.


Pod komórkami znajduje się Plansza. Składa się na nią 8 nieoznaczonych kolumn, każda z nich może być pusta lub zawierać jedną lub więcej kart, w zależności od stanu gry.

Pasjansgry.pl
   
© 2022-2024 Pasjansgry.pl, Wszystkie prawa zastrzeżone
Ładowanie kart...
Wrócić do strony głównej?
Rozdaj nowe karty
Zrestartuj bieżącą grę
[ ? ]Pomimo, że gry posiadające rozwiązanie na pewno da się wygrać, ich rozwiązanie może nie być cozywiste ani proste
Pasjans
Pająk
Gry
karciane
Klasyki
Freecell
Jukon
40
Rozbójników
Piramida

Szybkie instrukcje

Eight Off

Typ: Freecell
Statystyki zwycięstw: 4 na 10 (około 42%)

Cel: Przenieś wszystkie karty na pola bazowe

Pola bazowe: Stosy:
Komórki:

Skróty klawiszowe
Spacja - rozdaj nową kartę
H - Pokaż wskazówkę
U / Ctrl + Z - Cofnij
N - Otwórz menu Nowa gra
Plus/Minus - Przybliż/oddal
Pauza w grze

Zagraj w numerowaną grę

Numer bieżącej gry: 88050 [ ? ]Numerowane gry to z góry ustalone rozdania.

Nie wszystkie numerowane gry posiadają rozwiązanie.

Wybierz numer gry pomiędzy 1 a 100 000 000

 
Udostępnij/zaznacz grę
Zarejestruj się na Pasjansgry.pl
Nazwa użytkownika
E-mail
Hasło
Potwierdź hasło
Masz już konto? Zaloguj się tutaj
Rejestracja
Witaj z powrotem!
Nazwa użytkownika
Hasło

Zarejestruj się na Pasjansgry.pl
Zaloguj
Pasjans Wszędzie!
Sprawdź naszą nową aplikację
Kliknij na ikonę lub zeskanuj kod QR swoim telefonem [ ? ]Dla iPhone'ów - odblokuj telefon, otwórz aparat i przytrzymaj blisko kodu QR. Dla Androida - jeśli nie posiadasz czytnika kodów QR, odwiedź stronę z przeglądarki i kliknij w baner!
Aplikacja Pasjans w App Store
 
Aplikacja Pasjans w Sklepie Play